Burn-out? Adem in, rust uit

Een gejaagd gevoel, en onrust in je hoofd? Mentaal of fysiek uitgeput?
Snel geïrriteerd en uit je concentratie? Slaap je slecht? Uit balans?

Stress & burn-out begeleiding 

Voorkom of herstel een burnout met yoga. Ga stress te lijf met yoga als therapie en/of als hulpmiddel bij psychische klachten. Persoonlijke begeleiding tegen depressie, burn-out, stress, adhd, pass, verslaving, bipolaire stoornis, angst-gerelateerde klachten en eetstoornis.

Aanmelden of vrijblijvende kennismaking?
Neem vrijblijvend contact op voor vragen en om u aan te melden. U kunt bellen naar 06-24711361 of een e-mail sturen naar info@yogindra.nl

Een burn-out. Een psychische stoornis? En wat nu?
Een burn-out ontstaat niet in een keer maar is vaak een gevolg van langdurig over je grenzen gaan bij bijvoorbeeld een hoge werkdruk, spanningen in de persoonlijke sfeer of als meerdere dingen tegelijkertijd spelen – stress in werk en privésferen.
Een goede begeleiding om er weer boven op te komen is dan cruciaal. Mijn begeleiding is praktisch en gericht op ontwikkeling, balans, gezondheid en vitaliteit. Ik zet verschillende mentale en lichaamsgerichte vormen van (yoga) coaching in die daarbij ondersteunend werken. Stapsgewijs doorloop je een proces waarin je inzicht krijgt in je klachten en diens oorzaken. Zo vinden we samen de manier die bij jou past om hier mee om te gaan en blijvend verschil te maken.

De begeleiding bestaat o.a uit

  • Ademhalingsoefeningen
  • Mindfulness (wandeling)
  • Yin Yoga
  • Classic Yoga
  • Meditatie
  • Tot rust komen
  • Nagaan wat u bezighoudt
  • Nagaan wat uw sterke punten zijn

Werkwijze
Als behandelaar bied ik u een individuele aanpak en krijgt u d.m.v. een ambulante behandeling de kans om snel te herstellen. Eerst volgt er een oriënterend gesprek waarin de vraagstelling en doelstelling helder wordt. In overleg wordt een individueel schema opgesteld dat aansluit bij de fysieke gesteldheid, persoonlijke problematiek en wensen. Gezamenlijk wordt de agenda afgestemd. Afhankelijk van de problematiek, de fysieke gesteldheid en de persoonlijke wensen wordt een individueel programma ingericht. Middels individuele sessies wordt gewerkt aan balans tussen voelen en denken, rust en beweging, spanning en ontspanning en wordt men geholpen bij het bewust worden van lichaam en geest, zodat weer innerlijk evenwicht bereikt kan worden.

Lichaamsgerichte werkvormen
De lichaamsgerichte werkvormen zijn gebaseerd op het creëren van innerlijke rust, balans en het versnellen van het herstel. De ademhaling is meestal veel te snel, oppervlakkig en hoog.
Ik leer je yogahoudingen aan met ontspannings-, ademhaling-, en mindfullness oefeningen. Deze oefeningen kun je in je dagelijkse bezigheden ook gaan toepassen.

Doel
Het doel is in een aantal weken met deze hulpmiddelen een aanzienlijk toename in gevoel van positieve energie, ontspanning en balans in je dagelijks leven terug te vinden. Weer in jouw kracht en energie te staan. Niet een marionet in jouw eigen leven te zijn, maar de touwtjes weer zelf in handen hebben. De kracht van jouw ambitie welke je tot bijvoorbeeld een burn-out heeft gebracht om te draaien en weer in je voordeel te gebruiken.